nedeľa 10. marca 2013

Tečie vodička ...tečie?

Po príjemnej toledskej sobote som to ani dnes v Madride nevydržal, popozeral na Internete kam sa v okolí oplatí pozrieť a ešte pred obedom vyrazil.

Mojim cieľom bola Segovia, ďalšie stredoveké mestečko, tentoraz na sever od hlavného mesta. Rýchlovlakom za menej ako pol hodku. Ak by ste sa rozhodli pre rovnakú trasu a na stránke španielskych dráh kupovali lístok, tak nájdete dve Segovie. Jedna Segovia je stará stanica, kam jazdia iba bežné, pomalé vlaky, "vŕbaky". Druhá je Segovia-Av alebo tiež Segovia Guiomar, nová stanica pre rýchlovlaky. A tým som sa práve vydal.

Renfe AVE.
Zo stanice, ktorá je uprostred pustatiny, polí, kravičiek a neďalekých zasnežených vrchov sa dostanete najjednoduchšie busom číslo 11 priamo do mesta. Neskúšajte ísť pešo, je to okolo 7 kilákov a neuvidíte nič čo by za tú cestu stálo.

Vystúpite na tretej, poslednej zastávke priamo pri dominante mesta. Obrovskom rímskom akvadukte.
Dominanta mesta. Zaslúžene.
Má 167 oblúkov a privádza vodu z takmer 20 kilákov vzdialeného potoka. Teda privádzal by, keby privádzal. I po tých 2000 rokoch je údajne plne funkčný, no už v ňom vodička nežblnkoce. Akvadukt končí na hradbách, ďalej už H2O distribuovali po celom starom meste podzemnými kanálmi.

Samotné mestečko je vám to pekné, ale pozitívne dojmy prekazilo seknutie v krížoch a tak som sa tých pár hodín horko premotal len horko ťažko. 
Cestou k pôvodom románskej katedrále, som sa nechtiac pridal ku štrajku. 
Okrem katedrály stojí za zmienku bývalá káľovská rezidencia (neskôr väzenie, teraz vojenský archív a múzeum) Alcazár s pekným výhľadom. Vraj pekným. Do veže vedie 152 schodov a vzhľadom na svoj stav som to rýchlo prehodnotil a fotky si pozriem radšej na webe.
Katedrálonka.
Alcazár má vežičky ako Bojnický zámok.
Po mestečku som sa motal asi štyri hodky, počas ktorých absolvoval dva obedy a videl veľa pekných domčekov, kláštorov, veží, kostolíkov, ale po pravde, na včerajšie Toledo sa nechytá a návštevu iba pokiaľ hľadáte vhodnú kulisu ku gurmánskym hodom. Napríklad miestej lahôdke, malinkým, nevinným pečeným prasiatkam.
Také malé a už pečené.

1 komentár:

  1. Veľmi by som odporučil služby pána Benjamina akejkoľvek osobe, ktorá potrebuje finančnú pomoc, a budú vás informovať o ďalších vysokých adresároch. Ešte raz chválim seba a vašich zamestnancov za mimoriadny servis a zákaznícky servis, pretože to je pre vašu spoločnosť veľký prínos a príjemný zážitok pre zákazníkov, ako som ja. Prajem vám všetko najlepšie do budúcnosti. Pán Benjamin je najlepším spôsobom, ako získať ľahkú pôžičku, tu je e-mail .. / Lfdsloans@outlook.com alebo sa porozprávajte s pánom Benjaminom na WhatsApp Via_ + 1-989-394-3740 Ďakujeme Vy, že ste mi v úprimnom srdci znova pomohli s pôžičkou, som navždy vďačný.

    OdpovedaťOdstrániť